Bent u al dealer?
Winkelmandje
 
FAQ

Veelgestelde vragen

Algemeen

Wie onderhoudt mijn Handbike of E-bike via de WMO?

Service en onderhoud wordt uitgevoerd door uw (hulpmiddelen)dealer.

Wat kan ik doen tegen een slippend voorwiel van een E-bike of Handbike Elektro?

Een slippend voorwiel is vervelend maar bijna onoverkomelijk. Dit komt omdat de wieldruk van de rolstoel en de handbike altijd enorm verschilt, bijna al het gewicht zit op de achteras van de rosltoel, en relatief weinig gewicht op het voorwiel.

Dit kan verminderd worden met een contragewicht, art. 100978 voor de E-bike en art. 100856 voor de handbike.

Klik hier meer informatie.

Hoelang ben ik de rolstoel kwijt indien deze wordt opgestuurd naar Roam?

Wij doen onze uiterste best om uw rolstoel na ontvangst bij ons op de fabriek, deze binnen 10 werkdagen weer retour te sturen naar een van onze dealers. Zij zullen zorg dragen voor het transport naar de eindgebruiker. De handbike en rolstoel zijn dan afgesteld en gereed voor gebruik.

Waar moet aan gedacht worden als een Handbike / E-Bike wordt opgestuurd naar ROAM voor reparatie of montage op een rolstoel?

Wanneer een compleet ROAM middel opgestuurd wordt naar ROAM (voor reparatie of onderbouw op een rolstoel), dan is het noodzakelijk de accusleutels mee op te sturen naar ROAM. Anders zijn we helaas genoodzaakt het (accu)slot compleet te vervangen en de kosten hiervoor in rekening te brengen. Reden hiervoor is dat wij i.v.m. brandveiligheid, de accu’s bij ROAM van het middel afhalen en in een speciale brandveilige bunker plaatsen, dit kan alleen met accusleutels.

Welk type kinderzitje is geschikt voor de Connect Carrier Family?

De Yepp Mini en Yepp maxi kinderzitjes. Voor de maxi-cosi-steun zie het overzicht.

Mag ik mijn accu meenemen in het vliegtuig?

Kijk voor meer informatie op: https://www.ilent.nl/onderwerpen/gevaarlijke-stoffen-luchtvaart/passagiersbagage-luchtvaart

Deze accu (art. volgt) met (prijs volgt) is los aan te schaffen bij uw Roam dealer.

Welke hulpmiddelen heeft Roam tot zijn beschikking zodra je een afspraak bij Roam hebt?

ROAM beschikt over een:

- Tillift met tilmat;
- een leen-rolstoel om te gebruiken tijdens het wachten bij ROAM wanneer je je handbike op komt halen. Je mag met deze rolstoel ook naar buiten (bezoek Den Bosch of Hedel);
- een aangepast toilet.

Dealer

Past een Roam handbike op een bepaalde rolstoel?

Welke aankoppelunit van Roam is geschikt voor een bepaalde handbewogen rolstoel?

Naar formulier

Zijn passingen op locatie vrijblijvend?

Passingen zijn vrijblijvend, neem hiervoor contact met ons op. Wij geven sterk de voorkeur deze passingen te doen samen met een van onze dealers voor een versneld proces. Deze passingen kunnen plaats vinden op locatie of bij Roam te Hedel. Daarnaast is het mogelijk, indien de casus er geschikt voor is, om een telefonische passing in te plannen. De Roam adviseur begeleidt de passing dan telefonisch, ondersteund door filmpjes op onze website.
 

Is een Roam handbike altijd met een centrale adapter uitgevoerd?

Nee, de Roam Klickfix modellen zijn aankoppelbaar zonder enige toevoeging aan de huidige rolstoel. Wilt u weten of uw rolstoel geschikt hiervoor is, vul ons ‘’Past een Roam handbike op mijn rolstoel?’’ formulier in.

Naar formulier

Dient montage en afstellen altijd bij Roam uitgevoerd te worden?

Voor al onze systemen adviseren wij om naar ons te komen voor de beste montage en afstellingen. 

Hoe word ik een Roam dealer?

Neem hiervoor contact op met ons en we kijken samen wat de mogelijkheden zijn!

Hoe meet ik de maten voor een handbike of e-bike?

Gebruik ons meetformulier voor een duidelijke instructie.

Bij welke partners staan pasmodellen van Roam?

Kijk hiervoor op de Dealer pagina. Bij veel van onze partners zijn verschillende pasmodellen beschikbaar. 

Waar vind ik tekeningen voor spareparts?

Bij elk product op de productpagina, staan exploded views inclusief artikel nummers van alle onderdelen.Een overzicht van alle exploaded views, handleidingen en technische documenten vind je terug onder “Downloads”.

Welke remblokken heb ik nodig voor mijn handbike of aankoppelunit?

Het remsysteem is grotendeels verantwoordelijk voor de veiligheid van de gebruiker, en de remblokken zijn daarvan een belangrijk onderdeel.

Naar verloop van tijd kunnen de remblokken slijten. Voor een veilig en juist gebruik dienen deze op tijd te worden vervangen. Er zijn verschillende vormen en maten verkrijgbaar van verschillende merken.

Welke maat en vorm past is afhankelijk van je remklauw. Om de juiste remblokken te kunnen bestellen hebben we een eenvoudig overzicht gemaakt.

klik hier voor het overzicht

Wat is het garantiebeleid van Roam?

Roam hanteert 1 jaar garantie op alle onderdelen m.u.v. slijtageonderdelen, 5 jaar garantie op frame delen.

Na ontvangst van het onderdeel bij Roam wordt door Roam de garantie bepaald. In geval van retourneren graag het serienummer en de pakbon meesturen.
Gebruik voor het aanleveren van garantieonderdelen dit formulier.

Een middel is geleverd vanuit ROAM door middel van transport, maar heeft schade. Wat te doen?

Onze middelen worden vervoerd met Partsexpress in Vianen. Wanneer een chauffeur de middelen aflevert bij een bestemming (dealer e.d.) dan wordt hiervoor door de ontvanger getekend.
Indien er schade geconstateerd is, dient er een schadeformulier te worden ingevuld, dit formulier heeft de chauffeur bij zich (zie bijlage).
LET OP: schade veroorzaakt door transport dient binnen 24 uur gemeld te worden bij ROAM: info@roam.nl. Bij voorkeur met begeleidende foto’s. Na deze 24 uur kan ROAM geen schadeclaim meer indienen bij Partsexpress en kunnen eventueel gemaakte kosten dus niet verhaald worden.