Bent u al dealer?
Zoeken
Winkelmandje
 
FAQ

Veelgestelde vragen

Algemeen

Wie onderhoud mijn Handbike of E-bike via de WMO?

Service en onderhoud wordt uitgevoerd door uw (hulpmiddelen)dealer.

Wat kan ik doen tegen een slippend voorwiel van een E-bike of Handbike Elektro?

Een slippend voorwiel is vervelend maar bijna onoverkomelijk. Dit komt omdat de wieldruk van de rolstoel en de handbike altijd enorm verschilt, bijna al het gewicht zit op de achteras van de rosltoel, en relatief weinig gewicht op het voorwiel.

Dit kan verminderd worden met een contragewicht, art. 100978 voor de E-bike en art. 100856 voor de handbike.

Klik hier meer informatie.

Hoelang ben ik de rolstoel kwijt indien deze wordt opgestuurd naar Roam?

Wij doen onze uiterste best om uw rolstoel na ontvangst bij ons op de fabriek, deze binnen 5 werkdagen weer retour te sturen naar een van onze dealers. Zij zullen zorg dragen voor het transport naar de eindgebruiker. De handbike en rolstoel zijn dan afgesteld en gereed voor gebruik.

Dealer

Past een Roam handbike op een bepaalde rolstoel?

Welke aankoppelunit van Roam is geschikt voor een bepaalde handbewogen rolstoel?

Naar formulier

Zijn passingen op locatie vrijblijvend?

Passingen zijn vrijblijvend, neem hiervoor contact met ons op. Wij geven sterk de voorkeur deze passingen te doen samen met een van onze dealers voor een versneld proces. Deze passingen kunnen plaats vinden op locatie of bij Roam te Hedel.

Is een Roam handbike altijd met een centrale adapter uitgevoerd?

Nee, De Roam Klickfix modellen zijn aankoppelbaar zonder enige toevoeging aan de huidige rolstoel. Wilt u weten of uw rolstoel geschikt hiervoor is, vul ons ‘’Past een Roam handbike op mijn rolstoel?’’ formulier in.

Naar formulier

Dient montage en afstellen altijd bij Roam uitgevoerd te worden?

Voor al onze systemen adviseren wij om naar ons te komen voor de beste montage en afstellingen. 

Hoe word ik een Roam dealer?

Neem hiervoor contact op met ons en we kijken samen wat de mogelijkheden zijn!

Hoe meet ik de maten voor een handbike of e-bike?

Gebruik ons meetformulier voor een duidelijke instructie.

Bij welke partners staan pasmodellen van Roam?

Kijk hiervoor op de Dealer pagina. Bij veel van onze parthners zijn verschillende pasmodellen beschikbaar. 

Waar vind ik tekeningen voor spareparts?

Bij elk product op de productpagina, staan exploded views inclusief artikel nummers van alle onderdelen.

Welke remblokken heb ik nodig voor mijn handbike of aankoppelunit?

Het remsysteem is grotendeels verantwoordelijk voor de veiligheid van de gebruiker, en de remblokken zijn daarvan een belangrijk onderdeel.

Naar loop van tijd kunnen de remblokken slijten. Voor een veilig en juist gebruik dienen deze op tijd worden vervangen. Er zijn verschillende vormen en maten verkrijgbaar van verschillende merken.

Welke maat en vorm past is afhankelijk van je remklauw. Om de juiste remblokken te kunnen bestellen hebben we een eenvoudig overzicht gemaakt.

klik hier voor het overzicht

Wat is het garantiebeleid van Roam?

Roam hanteert 1 jaar garantie op elektro-ondersteuning en op accu's, 5 jaar garantie op overige onderdelen m.u.v. slijtage onderdelen. 

Na het ontvangst van het onderdeel bij Roam wordt door Roam de garantie bepaald. In geval van retourneren graag het serienummer en de pakbon meesturen.